Handshake event Werkplekleren

Graduaatsopleidingen 2021-2022


Ben jij op zoek naar een paar leergierige handen en geef je onze studenten graag de kans het beroep van hun dromen te leren? Zoek je nog naar jong talent dat zich graag inzet binnen jouw onderneming terwijl jij hen de nodige kennis en vaardigheden bijbrengt? Dan bieden wij je graag de kans om onze studenten te leren kennen tijdens onze handshake events. 

INSCHRIJVEN

Mochten er zich onverwacht problemen voordoen bij het registreren voor ons handshake event, dan kan je hier het word bestand voor inschrijving downloaden en dit ingevuld, samen met je logo doormailen naar wies.bijnens@pxl.be.




woman holding sword statue during daytime
Juridisch- administratieve  ondersteuning (Online)
Maandag 29 november 2021
9u00 - 12u00
MacBook Pro near headphones
Marketing- en communicatie support
Dinsdag 30 november 2021
9u00 - 12u00
laptop computer on glass-top table
Accounting administration
woensdag 1 december 2021 (Online)
9u00 - 12u00
woman standing inside clothing area
Winkelmanagement
Maandag 29 november 2021
14u00 - 17u00
two women near tables
Marketing Sales
Dinsdag 30 november 2021
14u00 - 17u00
aerial photo of cargo crates
Transport en logistiek
woensdag 1 december 2021
14u00 - 17u00

Onderwijsmodel

Het departement PXL-Business implementeert haar onderwijsconcept via een uniek NextGen Business onderwijsmodel. In plaats van bruggen te bouwen tussen de onderwijs- en bedrijfswereld, wordt de dagelijkse praktijk van het bedrijfsleven en de kenniscentra geïntegreerd binnen de opleidingen. Samen onderwijs maken voor en door de community van junior-collega's, collega's, bedrijven en onderzoekers staat centraal binnen de werking van de opleidingen.

Wat is werkplekleren?

Doel

Met dit event willen we bedrijven en studenten uit de graduaatsopleidingen van het departement Business met elkaar in contact brengen in functie van het zoeken naar een werkplek.

Verloop

Wanneer je ingeschreven bent via het inschrijfformulier informeren wij de studenten over jouw aanwezigheid tijdens één of meerdere dagen van het handshake event . Op die manier kunnen de studenten op voorhand een selectie maken van de bedrijven waar zij denken het beroep van hun dromen te kunnen aanleren.

Tijdens het event zullen zij zich aan minstens 5 bedrijven voorstellen dmv een speeddate. Er wordt hen gevraagd steeds hun cv mee te brengen. Als bedrijf stel je ter plaatse jezelf en de jobinhoud voor aan de student. 

Op die manier proberen we tot een ideale match te komen.

Netwerken

Tijdens de middag wordt aan alle deelnemende bedrijven een lichte lunch aangeboden. Deze zal doorgaan tussen 12u00 en 14u00. Vergeet niet op de inschrijfpagina aan te geven of je hieraan wenst deel te nemen.

De locatie van de lunch wordt ter plaatse meegedeeld.

Een match? Wat nu?

Nadat student en bedrijf tot een akkoord zijn gekomen, zal de coördinator van de betreffende opleiding het nodige doen voor de administratieve afhandeling. Vanaf 14 februari zal de geselecteerde student dan kunnen starten met werkplekleren. Wij kijken er alvast naar uit om onze studenten samen met jullie verder op te leiden tot excellente professionals. 

Praktisch

We vragen je om 3 kwartier voor aanvang van het event aanwezig te zijn. Dit geeft je voldoende ruimte om je stand op te bouwen en deel te nemen aan een korte infosessie rond de werking van het event en het werkplekleren. Eén van onze hostessen zal je begeleiden naar de tafel die we voor jou voorzien hebben.

Per bedrijf is er een tafel en 2 stoelen voorzien. We ontvangen je graag met max. 2 personen per bedrijf. Om de beschikbare ruimte zo maximaal mogelijk te benutten geven we er de voorkeur aan om geen banners te gebruiken. Ander promotiemateriaal (op de tafel) is wel toegestaan.

Zelf voorzien wij per tafel een A4 staand naambordje met logo en per deelnemer een naambadge met lanyard.


Locatie

PXL-Congress - Gebouw D
Elfde Liniestraat 26

3500 Hasselt

Route

Alle events worden georganiseerd volgens de op dat moment geldende coronamaatregelen.

 


Contact praktisch:  wies.bijnens@pxl.be

 011/77 50 38

Contact inhoudelijk

Accounting Administration

Greet Bongaerts
Coördinator

CONTACT

Juridisch-administratieve ondersteuning

Liesje Frederix
Coördinator

CONTACT
Marketing- en communicatie support

Steven Hulsmans
Coördinator

CONTACT
Transport en logistiek

Brenda Wilmots
Coördinator

CONTACT
Marketing (Sales)
Winkel management

Ann Ridel
Coördinator

CONTACT