-
Mijn eerste marketing job
Laura Marit en Bram Debougnoux (Groeimakers)Gereed
-
Retailinnovatie vanuit praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek.
Hermien RaedtsGereed
-
Innovatie in FinTech. Het internationale ondernemerschap van Davy Kestens en Cake.
Davy Kestens (Cake)Gereed
-
Joël Clijsters (N-tropie bv)
Joël Clijsters, Zaakvoerder en Bestuurder van N-tropie bvGereed
-
Digitalisering en Digitale Transformatie
Veroniek Hermans (Senior adviseur innovatie en digitalisering)Gereed
-
Innovatie in de financiële wereld: soms een vloek, maar meestal een zegen
Pascal PaepenGereed
-
De impact van blockchain op business, organisaties en value creation
Gerrie Smits (Left Right Centre)Gereed
-
Focus op bedrijfsadministratie
Marion SterckxGereed
-
Flanders Investement and Trade
Erik DieussaertGereed
-
Hoe groeide P-laser uit tot een wereldspeler in de laser-technologie?
Julie PhilippronGereed
Schrijf je hier in voor deelname on campus
Wens je online deel te nemen, gebruik dan onderstaande link
‘Blue sky research’
is wetenschappelijk onderzoek waarvan de “real world”-toepassingen niet meteen
zichtbaar zijn. Ondernemers schrikken er vaak voor terug om te investeren in
onderzoek dat louter gedreven is door nieuwsgierigheid. Toch is dit soort van
onderzoek zonder direct commercieel doel de sleutel tot de toekomst. Onverwachte
wetenschappelijke doorbraken hebben al heel wat keren tot waardevolle
praktische innovatie geleid. Aan de hand van een aantal concrete voorbeelden
laat ik zien dat we onmogelijk kunnen voorspellen waar en hoe een creatieve
ontdekking voor een innovatieve doorbraak zal zorgen. Onze opties zo breed
mogelijk houden en investeren in ‘blue sky research’ is dan ook de meest
rationele keuze voor de toekomst,
volgens drs. van Biezen.