-
Een verhaal van strategie, visie en veel meer
Joris VranckenGereed
-
De impact van blockchain op business, organisaties en value creation
Gerrie Smits (Left Right Centre)Gereed
-
Aanpak van de georganiseerde misdaad op regionaal niveau
Annemie De Boye (ARIEC)Gereed
-
Flanders Investement and Trade
Erik DieussaertGereed
-
From NoGo to RiGo (Cent Pur Cent)
Caroline RigoGereed
-
Innovation in China: Threat or Opportunity for the West?
Tom Van der HeydenGereed
-
Steven Coenegrachts
Steven CoenegrachtsGereed
-
Retailinnovatie vanuit praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek.
Hermien RaedtsGereed
-
Innovatie in de financiële wereld: soms een vloek, maar meestal een zegen
Pascal PaepenGereed
-
Creatief ondernemen in een verzadigde markt
Rik Zweegers (Crème de la crème)Gereed
Schrijf je hier in voor deelname on campus
Wens je online deel te nemen, gebruik dan onderstaande link
‘Blue sky research’
is wetenschappelijk onderzoek waarvan de “real world”-toepassingen niet meteen
zichtbaar zijn. Ondernemers schrikken er vaak voor terug om te investeren in
onderzoek dat louter gedreven is door nieuwsgierigheid. Toch is dit soort van
onderzoek zonder direct commercieel doel de sleutel tot de toekomst. Onverwachte
wetenschappelijke doorbraken hebben al heel wat keren tot waardevolle
praktische innovatie geleid. Aan de hand van een aantal concrete voorbeelden
laat ik zien dat we onmogelijk kunnen voorspellen waar en hoe een creatieve
ontdekking voor een innovatieve doorbraak zal zorgen. Onze opties zo breed
mogelijk houden en investeren in ‘blue sky research’ is dan ook de meest
rationele keuze voor de toekomst,
volgens drs. van Biezen.