-
Joël Clijsters (N-tropie bv)
Joël Clijsters, Zaakvoerder en Bestuurder van N-tropie bvGereed
-
Flanders Investement and Trade
Erik DieussaertGereed
-
The 6 Entrepreneurial Essentials in 60 minutes
Jo Nelissen (ABN - Cleanroom Technology)Gereed
-
Onderhandelen als topsport
Stephanie BlommaertGereed
-
Meryame Kitir
Meryame KitirGereed
-
Focus op bedrijfsadministratie
Marion SterckxGereed
-
Innovatie in de financiële wereld: soms een vloek, maar meestal een zegen
Pascal PaepenGereed
-
Thomas Dermine
Thomas DermineGereed
-
Hoe groeide P-laser uit tot een wereldspeler in de laser-technologie?
Julie PhilippronGereed
-
Retailinnovatie vanuit praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek.
Hermien RaedtsGereed
Schrijf je hier in voor deelname on campus
Wens je online deel te nemen, gebruik dan onderstaande link
‘Blue sky research’
is wetenschappelijk onderzoek waarvan de “real world”-toepassingen niet meteen
zichtbaar zijn. Ondernemers schrikken er vaak voor terug om te investeren in
onderzoek dat louter gedreven is door nieuwsgierigheid. Toch is dit soort van
onderzoek zonder direct commercieel doel de sleutel tot de toekomst. Onverwachte
wetenschappelijke doorbraken hebben al heel wat keren tot waardevolle
praktische innovatie geleid. Aan de hand van een aantal concrete voorbeelden
laat ik zien dat we onmogelijk kunnen voorspellen waar en hoe een creatieve
ontdekking voor een innovatieve doorbraak zal zorgen. Onze opties zo breed
mogelijk houden en investeren in ‘blue sky research’ is dan ook de meest
rationele keuze voor de toekomst,
volgens drs. van Biezen.