-
Innovatie in de financiële wereld: soms een vloek, maar meestal een zegen
Pascal PaepenGereed
-
Onderhandelen als topsport
Stephanie BlommaertGereed
-
Aanpak van de georganiseerde misdaad op regionaal niveau
Annemie De Boye (ARIEC)Gereed
-
De notaris van de toekomst
Bram VuylstekeGereed
-
(Bizzit) - gewijzigd naar: Wat als data je marketing campagne mee bepaalt?
Shila Casteels en Jeroom Vanbever (JUVO)Gereed
-
Innovation in China: Threat or Opportunity for the West?
Tom Van der HeydenGereed
-
Jongste vastgoedmakelaar met een inspirerend ondernemersverhaal
Cédric LarbieGereed
-
Kickstart your career
Joeri Timmermans (Intracto)Gereed
-
Mijn eerste marketing job
Laura Marit en Bram Debougnoux (Groeimakers)Gereed
-
(Wat als data je marketing campagne mee bepaalt?) - gewijzigd naar Bizzit
Geoffrey MarcoenGereed
Schrijf je hier in voor deelname on campus
Wens je online deel te nemen, gebruik dan onderstaande link
‘Blue sky research’
is wetenschappelijk onderzoek waarvan de “real world”-toepassingen niet meteen
zichtbaar zijn. Ondernemers schrikken er vaak voor terug om te investeren in
onderzoek dat louter gedreven is door nieuwsgierigheid. Toch is dit soort van
onderzoek zonder direct commercieel doel de sleutel tot de toekomst. Onverwachte
wetenschappelijke doorbraken hebben al heel wat keren tot waardevolle
praktische innovatie geleid. Aan de hand van een aantal concrete voorbeelden
laat ik zien dat we onmogelijk kunnen voorspellen waar en hoe een creatieve
ontdekking voor een innovatieve doorbraak zal zorgen. Onze opties zo breed
mogelijk houden en investeren in ‘blue sky research’ is dan ook de meest
rationele keuze voor de toekomst,
volgens drs. van Biezen.